Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Філологічні методичні студії. Заняття 1

Ознайомити філологічну громадськість із теоретичними обґрунтуваннями, аналітичними результатами раціональних підходів щодо вибору учительством сучасного інструментарію для підвищення фахової майстерності та ефективності освітнього процесу, реалізації проєктів, змістових ліній мовного й літературного компонентів, розвитку життєвої компетентності учнів на уроках словесності; сформувати цілісне уявлення про шляхи та методи педагогіки партнерства для організації й проведення уроків української мови й літератури в 5-7 класах НУШ та 8-11 класах; сформувати цілісне уявлення про оновлення змісту мовно-літературної освіти в 2025/2026 навчальному році, визначити напрямки розвитку мовно-літературної компетентності учнів на уроках словесності за Державним стандартом базової і повної середньої освіти в освітній галузі «Мови і літератури».

Філологічні методичні студії. Заняття 1

Developers / Program Developments:

Кохан Галина Яремівна, консультант ЦПРПП, експертка з сертифікації, учитель-методист; Яворська Оксана Степанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учитель української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3; Півторак Віталій Романович, експерт із інституційного аудиту й сертифікації, тренер із громадянської та кліматичної освіти, амбасадор ГО "Вчися" із процесуального письма, учитель української мови і літератури Калуського наукового ліцею імені Дмитра Бахматюка

Main train directions:

  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • очна

Qualification types:

  • семінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Вчитель
  • Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
  • Керівник гуртка
  • Керівник секції
  • Керівник студії
  • Керівник інших форм гурткової роботи
  • Методист

List of common competencies:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Екологічна компетентність
  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Інноваційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Культурна компетентність
  • Навчання впродовж життя

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Зарубіжна література
  • Українська література
  • Українська мова
  • Other: Міжгалузевий інтегрований курс "Драматургія і театр"

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати й розвивати мовно-комунікативні вміння й навички здобувачів освіти
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
  • А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність

 

І. Інструктивно-інформаційний модуль

1. Аналіз роботи професійної спільноти вчителів-словесників за 2024-2025 навчальний рік. 
Яворська Оксана Сепанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3 

2. Ознайомлення із актуальними орієнтирами мовно-літературної освіти, науково-методичним забезпеченням викладання української мови й літератури в 2025/2026 навчальному році в 5-8 класах за програмою Нової української школи та 9-11 класах. 
Кохан Галина Яремівна, консультантка ЦПРПП, експертка із сертифікації, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 7
 

ІІ. Методико-педагогічний модуль


3. Концептуальні засади мовно-літературної галузі на 2025-2026 навчальний рік.
Яворська Оксана Сепанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3 
 

ІІІ. Практичний модуль 


4. Філологонатхненні орієнтири з фахоособистісних освітомаршрутів (із літнього методикоінтенсиву).

Півторак Віталій Романович, експерт із інституційного аудиту й сертифікації, тренер із громадянської та кліматичної освіти, амбасадор ГО "Вчися" із процесуального письма, учитель української мови й літератури Калуського ліцею імені Дмитра Бахматюка

 

5. Філологічне просеб'я (із досвіду фахової спільноти).

Учительство української мови і літератури Калуської міської територіальної громади закладів загальної середньої освіти.

Методична підтримка упродовж навчального року; сертифікат про підвищення кваліфікації.