Філологічні методичні студії. Заняття 1
Ознайомити філологічну громадськість із теоретичними обґрунтуваннями, аналітичними результатами раціональних підходів щодо вибору учительством сучасного інструментарію для підвищення фахової майстерності та ефективності освітнього процесу, реалізації проєктів, змістових ліній мовного й літературного компонентів, розвитку життєвої компетентності учнів на уроках словесності; сформувати цілісне уявлення про шляхи та методи педагогіки партнерства для організації й проведення уроків української мови й літератури в 5-7 класах НУШ та 8-11 класах; сформувати цілісне уявлення про оновлення змісту мовно-літературної освіти в 2025/2026 навчальному році, визначити напрямки розвитку мовно-літературної компетентності учнів на уроках словесності за Державним стандартом базової і повної середньої освіти в освітній галузі «Мови і літератури».

Subject of advanced training:
Півторак Віталій РомановичDevelopers / Program Developments:
Кохан Галина Яремівна, консультант ЦПРПП, експертка з сертифікації, учитель-методист; Яворська Оксана Степанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учитель української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3; Півторак Віталій Романович, експерт із інституційного аудиту й сертифікації, тренер із громадянської та кліматичної освіти, амбасадор ГО "Вчися" із процесуального письма, учитель української мови і літератури Калуського наукового ліцею імені Дмитра БахматюкаPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- очна
Qualification types:
- семінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вчитель
- Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
- Керівник гуртка
- Керівник секції
- Керівник студії
- Керівник інших форм гурткової роботи
- Методист
List of common competencies:
- Вільне володіння державною мовою
- Екологічна компетентність
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Інноваційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Навчання впродовж життя
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Зарубіжна література
- Українська література
- Українська мова
- Other: Міжгалузевий інтегрований курс "Драматургія і театр"
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою
- А1.4. Здатність формувати й розвивати мовно-комунікативні вміння й навички здобувачів освіти
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
- А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
І. Інструктивно-інформаційний модуль
1. Аналіз роботи професійної спільноти вчителів-словесників за 2024-2025 навчальний рік.
Яворська Оксана Сепанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3
2. Ознайомлення із актуальними орієнтирами мовно-літературної освіти, науково-методичним забезпеченням викладання української мови й літератури в 2025/2026 навчальному році в 5-8 класах за програмою Нової української школи та 9-11 класах.
Кохан Галина Яремівна, консультантка ЦПРПП, експертка із сертифікації, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 7
ІІ. Методико-педагогічний модуль
3. Концептуальні засади мовно-літературної галузі на 2025-2026 навчальний рік.
Яворська Оксана Сепанівна, керівник професійної спільноти вчителів української мови й літератури, учитель-методист, учителька української мови й літератури Клуського ліцею за числом 3
ІІІ. Практичний модуль
4. Філологонатхненні орієнтири з фахоособистісних освітомаршрутів (із літнього методикоінтенсиву).
Півторак Віталій Романович, експерт із інституційного аудиту й сертифікації, тренер із громадянської та кліматичної освіти, амбасадор ГО "Вчися" із процесуального письма, учитель української мови й літератури Калуського ліцею імені Дмитра Бахматюка
5. Філологічне просеб'я (із досвіду фахової спільноти).
Учительство української мови і літератури Калуської міської територіальної громади закладів загальної середньої освіти.
Методична підтримка упродовж навчального року; сертифікат про підвищення кваліфікації.